DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Görsel İletişime Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 102
Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Günlük hayatımızda gördüğümüz işaretler, semboller ve görüntüleri okuyabilme ve detaylı olarak analiz edebilme konusunda öğrencilere temel düzeyde yeti kazandırmak; yeni anlam ve fikirlerin üretilmesinde temsili görüntüye anlam yükleyebilmeyi öğretmek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Grafik tasarımın görsel dilini temel düzeyde uygulayabilecektir.
  • Görsel İletişim Tasarımı alanı temel tasarım prensiplerini analiz etme yetisini kazanacaklardır.
  • Gestalt Teorisi’nin belli birtakım özelliklerinin görsel iletişim ile ilişkisini değerlendirebilecektir.
  • Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyadaki örnekleri yorumlayabilecek ve ileride kullanma yetisine sahip olabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders işaretler, semboller, ikonlar, göstergeler ve simgelemeleri içine alan, görsel iletişimin temel dili ve semiyolojisine giriş seviyesindeki bir derstir. Derste grafik tasarım, fotoğraf, reklamcılık gibi görsel iletişim tasarımcılarının gelecekte karşılaşacakları veuygulayacakları işlerden yola çıkılarak görsel iletişimin temel dili görsel örneklerle incelenmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş: Görsel İletişim Nedir?
2 Film Gösterimi
3 Panel / Değerlendirme Filme dayalı ödev
4 Görüntüde Anlam
5 Görüntüde Anlam Visual Methodologies, Gillian Rose, SAGE, 2016, Chapter: Towards a Critical Visual Methodology
6 Tasarım Prensipleri ve İşlevsel Gereksinimler Communication Design: Principles, Methods and Practice, Jorge Frascara, Allworth Press, 2004, 57-62
7 Tasarım Prensipleri ve İşlevsel Gereksinimler Communication Design: Principles, Methods and Practice, Jorge Frascara, Allworth Press, 2004, 62-63
8 Tasarım Prensipleri ve İşlevsel Gereksinimler Communication Design: Principles, Methods and Practice, Jorge Frascara, Allworth Press, 2004, 63-69
9 Ara sınav
10 Proje I
11 Proje I Değerlendirme
12 Proje II
13 Proje II
14 Bayram Tatili Ders yok
15 Proje II
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Communication Design: Principles, Methods and Practice,  Jorge Frascara, Allworth Press, 2004, ISBN: 1-58115-365-1

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff, Routledge, 2009, 0415158761 (ISBN13: 9780415158763)
  • Visual Methodologies, Gillian Rose, SAGE, 2016, ISBN: 9781473948907
  • Seeing is Believing, Arthur Asa Berger, McGraw-Hill Education, 2011, ISBN-10: 0073512028 ISBN-13: 978-0073512020
  • Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester, Wadsworth Publishing, 2013, ISBN-10: 1133308643 ISBN-13: 978-1133308645 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
2
Final Sınavı
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest